بهره برداری از ۲ پایانه جدید مترو در سال ۱۳۹۹

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 16:59

 

مدیرعامل شرکت متروی تهران از انجام مراحل مناقصه انتخاب پیمانکار ساخت پایانه آزادگان در خط ۳ مترو خبر داد و گفت: همچنین در صورت تامین بودجه ۲ پایانه متروی شهید کلاهدوز و نیز پایانه اکباتان در خط ۴ تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش تهران هوشمند و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهر تهران و حومه (مترو) علی امام مدیرعامل این شرکت از انجام مراحل مناقصه انتخاب پیمانکار ساخت پایانه آزادگان در خط ۳ متروی تهران خبر داد و عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود پس از ارزیابی‌های کیفی و قیمت‌های پیشنهادی اواخر دی ماه برنده مناقصه مذکور مشخص شود.

او با بیان این که اقدامات باقی‌مانده مربوط به تکمیل پایانه شهید کلاهدوز در خط ۴ مترو به مساحت ۱۶ هکتار در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: همچنین پایانه ۷ هکتاری اکباتان در همین خط نیز در حال ساخت است.

امام ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود پایانه اکباتان با ۲۱ خط پارکینگ در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت مترو در پایان گفت: پایانه شهید کلاهدوز که فاز نخست آن در حال بهره‌برداری است در صورت تامین بودجه تا پایان سال ۱۳۹۹ به منظور بهبود شرایط نگهداری و تعمیرات واگن‌های حمل مسافر تکمیل می‌شود.

گفتنی است پایانه‌ها از جمله بخش‌های مهم خطوط مترو به شمار می‌آیند که عمده کاربری آن‌ها غیر از تنظیم سرفاصله حرکت قطارها، شامل بخشی برای پارک شبانه ناوگان، انجام بازرسی، تعمیرات لازم و شستشوی واگن‌ها است؛ لذا از این نظر راه‌اندازی پایانه‌ها در ابتدای یا انتهای خطوط از اهمیت بالایی برخوردار است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;