براساس برنامه ریزیهای انجام شده طی ماه آینده عملیات حفاری خط ۱۰ مترو آغاز میشود، خط مترویی که ۴۵ کیلومتراست و با ۳۵ ایستگاه، شرق تهران را به غرب پایتخت متصل میکند؛ بگونه ای که از فلکه سوم تهرانپارس آغاز و در انتها به ایستگاه ورد آورد (ایستگاه تبادلی با خط ۵ مترو) می رسد.
به گزارش تهران هوشمند ، کلانشهر تهران تاکنون ۷ خط متروی فعال داشته و حالا آنگونه که مدیران شهری میگویند، تهران به ۴ خط جدید مترو نیاز دارد تا شبکه مترویی پایتخت تکمیل شود و این حمل و نقل پاک(مترو) به مناطق مختلف نفوذ کند و آنگونه که مدیرعامل متروی تهران گفته، قرار است به زودی عملیات حفاری خط ۱۰ متروی پایتخت آغاز شود؛ اما جای سوال است که چرا خط ۱۰ مترو زودتر از مابقی خطوط ۸ ، ۹ و ۱۱ ساخته می شود و اساسا این خط چه ویژگی هایی دارد؟ محسن هرمزی در گفتوگو با ایسنا، در مورد وضعیت خط ۱۰ مترو با بیان اینکه طبق طرح «جامع حمل و نقل ریلی پایتخت» که آخرین نسخه آن بهمن ماه سال ۱۳۹۸ به تصویب شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور رسید، مطالعات و مقدمات احداث ۴ خط جدید در تهران در دستور کار متولیان امر قرار گرفت، می افزاید: مطالعات مربوط به خطوط جدید شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت به مراحل انتهایی خود رسیده و حتی اولویت ساخت قطعات مختلف در هر خط بر اساس مقایسه میزان کارایی و همچنین زمان لازم برای ساخت هر قطعه به همراه هزینههای لازم برای احداث آن مشخص شده است. وی با تاکید بر اینکه نکته مهم در مورد روند ساخت قطعات جدید، نحوه جذب منابع مالی است به شکلی که برخلاف روش مرسوم در مورد ۷ خط موجود، خطوط جدید از محل منابع غیر نقد همچون تهاتر املاک، ظرفیت مالی مجتمعهای ایستگاهی، مشارکت بخش خصوصی و ... تغذیه مالی خواهد شد، میگوید: به این لحاظ هیچ آسیبی به روند احداث ایستگاههای باقیمانده در خطوط ۶ و ۷ و یا طرحهای توسعهای دیگر خطوط موجود وارد نخواهد آمد