مدیرعامل متروی تهران خبر داد :افتتاح ۱۰ ایستگاه خط ۶ مترو تا شهریور/ افتتاح ایستگاه «میدان کتاب» در تیر ماه

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

06 ارديبهشت 1403 ساعت 12:41

مدیرعامل متروی تهران گفت: با توجه به همت شورای شهر، برای اولین بار بودجه مترو ۶ برابر شده است و از۱۰ ایستگاه خط ۶ مترو در نیمه نخست امسال بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش تهران هوشمند ، محسن هرمزی با بیان اینکه برنامه سابق «تکمیل خطوط» با شیب ملایم بوده است، گفت: امسال اما «توسعه» متروی تهران و آغاز عملیات اجرایی خطوط چهارگانه ۸ تا ۱۱ را داریم.

وی ادامه داد: ظرفیت متروی تهران امروز ۲۶۰ کیلومتر با ۱۵۰ ایستگاه است؛ برنامه ۷ساله ما ولی رسیدن به ۵۰۰کیلومتر و ۳۰۰ ایستگاه است. برنامه توسعه ما ۷ ساله است.

هرمزی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، با بیان اینکه مسیر توسعه خط ۸، ۴۰ کیلومتر است، گفت: خط ۸ از پایانه دولت آباد تقاطع دارد و در تقاطع با زین الدین وارد پایانه چیتگر در منطقه ۲۲ خواهد شد. خط ۱۰ از مسیر وردآورد شروع و کل مناطق شمالی تهران را طی می‌کند تا به منطقه حکیمیه می‌رسد و خط ۱۱، ۳۰ کیلومتر با ۱۱ ایستگاه است که به سمت پایانه چیتگر می‌رود. 

مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه عملیات اجرایی خط ۱۰‌ آغاز شده است، تصریح کرد: در حال مونتاژ دستگاه «تی بی ام» با قرارگاه خاتم هستیم و ابتدای تیرماه عملیات حفاری را شروع می‌کنیم. خطوط مترو عمقی بین ۲۰ تا ۳۰ متر دارند و تاثیر زیست محیطی ندارند. حفاری تونل خط ۱۰ هم با دو دستگاه tbm از تیرماه شروع می‌شود و هر ماه ۳۰۰متر هر دستگاه تونل، تمام‌شده تحویل می‌دهد.

هرمزی گفت: در خط ۹ هم برای نخستین‌بار بناست حدفاصل چیتگر تا زین الدین از تی‌بی‌ام‌هایی به قطر ۱۵.۷ متر استفاده شود که تونل سه‌طبقه تحویل خواهد داد؛ یک طبقه قطار، یک طبقه تأسیسات و یک طبقه اتوبوس برقی.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تا پایان امسال ۱۳ ایستگاه جدید افتتاح می‌شود، اظهار کرد: ایستگاه میدان کتاب تیرماه با معماری جدید و ۱۰ ایستگاه در خط ۶ از شهید ستاری تا کن در نیمه ابتدایی سال افتتاح می شوند. تکمیل خطوط ۶و۷ نیز تا پایان امسال انجام می شود. 

مدیرعامل شرکت متروی تهران عنوان کرد: چند روز پیش در خط ۴ ایستگاه متروی علامه جعفری را به مردم تقدیم کردیم. در آینده نزدیک نیز ایستگاه بعدی که تبادلی با ایستگاه آیت الله کاشانی است را تقدیم می‌کنیم. 

بر اساس گزارش سایت شهر، هرمزی در پایان درباره پروژه قطار ملی نیز گفت: تست‌ها تکمیل و قطار ساخته شده است. اولین رام قطار را با پایش یک شرکت بین المللی تا خرداد نهایت تیرماه وارد خط می‌کنیم. تست‌ها زمان‌بر شده چون اولین بار بود این دانش را مهندسین ایرانی انجام دادند. دولت هم حدود ۷۰۰ میلیون یورو را به قطار ملی اختصاص داده است. همچنین، صرفا به زیرزمین اکتفا نکردیم و روی موضوع تراموا سالهای سال بررسی فنی شده که نتایج را روز شنبه تحویل کمیسیون فنی شورای شهر تهران دادیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;