پیشنهاد پلیس برای افزابش 200 تا 300 درصدی رقم جرائم رانندگی ؛ ثبت روزانه 80 تا 100 هزار تخلف رانندگی

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 15:55

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره طرح افزایش جریمه‌های رانندگی گفت: از ۱۳۰ بند تخلف رانندگی موجود آن چه از سوی پلیس برای افزایش مبلغ پیشنهاد شده مربوط هشت تخلف بسیار خطرآفرین است.

به گزارش تهران هوشمند به نقل از عصرایران، چندی پیش بود که موضوع افزایش نرخ جرائم رانندگی از سوی پلیس مطرح شد. پیشنهادی که نخستین بار سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ آن را با رسانه‌ها در میان گذاشت و اعلام کرد که این آمادگی از سوی پلیس راهور وجود دارد که در صورت تصویب دولت، اعمال قانون خودروهای متخلف در ایام نوروز با نرخ‌های جدید انجام شود. پیشنهادی که البته به تصویب دولت نرسید تا اینکه هفته گذشته این‌بار سردار سید تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور فراجا دوباره آن را مطرح کرد.حالا سردار تیمور حسینی، جزئیاتی بیشتر از این پیشنهاد را مطرح کرده است. او با بیان اینکه جریمه در دنیا مختص جلوگیری از وقوع تخلف است، گفت:‌ معتقدیم جریمه به‌تنهایی حلال مشکلات نیست و از طرفی بی‌اثر هم نیست. از نظر ما باید با برنامه‌ریزی دقیق و سیاست‌گذاری مناسب به گونه‌ای عمل شود تا اقدامات ایجابی کاربران را در معرض رفتار درست قرار دهد.وی اضافه کرد: در سایر کشورها نیز کارشناسان ترافیک بر این باورند که برای داشتن ترافیک مطلوب باید اصولی را به‌خوبی اجرا و پیاده‌سازی کنیم که مهم‌ترین اصل مهندسی ترافیک است که شامل همه اقدامات زیر ساختی است که در بستر آن کاربران بتوانند نقش و وظیفه خود را دریابند. اصل دوم آموزش است و وقتی مهندسی ترافیک را جاری می‌کنیم بدون آموزش مردم نقش خود را نخواهند شناخت، پس باید به آموزش نیز توجه کنیم از تمام ظرفیت‌ها در این خصوص بهره بگیریم.حسینی با بیان اینکه مجازات رانندگی موضوعی جدیدی نیست درباره طرح افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی گفت: طرحی را سه ماه گذشته توسط وزارت دادگستری ارائه دادیم تا در هیئت دولت تصویب و برای اجرا به ما ابلاغ شود. این رویه زمان برخواهد بود و ما امیدواریم که زودتر نهایی شود.

وی در واکنش به برخی انتقادها در مورد افزایش مبلغ جرائم رانندگی در شرایط اقتصادی فعلی گفت:‌ کدام عقل سلیم می‌گوید که به دلیل وضعیت گرانی و تورم با آن‌ عده انگشت شمار و قلیلی که در حالت غیرعادی پشت فرمان می‌نشینند برخورد نشود؟ چرا باید اجازه دهیم چنین فردی جان دیگر کاربران ترافیک را به خطر بیاندازد؟ اصلا مگر افزایش جریمه‌ها به معنای این است که باید آن مبلغ پرداخت شود؟ اتفاقا ما می‌خواهیم مبلغ جرائم به گونه‌ای باشد که اصلا کسی سراغ تخلف نرود که بخواد جریمه هم بشود. در حال حاضر روزی ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تخلف رانندگی ثبت می‌شود که عدد قابل‌توجهی است، ما دلمان می‌خواهد که اصلا این عدد به صفر برسد و دنبال جریمه نیستیم، دنبال این هستیم که راننده‌ای تصور نکند که تخلف کردنش به مبلغ جریمه می‌ارزد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;