خودروهای وارداتی از دبی و عمان استوک هستند؟

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

05 ارديبهشت 1403 ساعت 21:21

در حالی شرکت‌های واردکننده خودرو برای ارائه خدمات پس از فروش باید تعهد محضری دهند که یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است خودرو‌های وارداتی به صورت مستقیم از کمپانی خریداری نشده و از بازار‌های عمان و دبی وارد کشور شده و قطعاً این خودرو‌ها صفر نیست و این نوع تعهد‌ها نمی‌تواند تضمینی برای خدمات پس از فروش باشد.


 طبق اظهارات شنیده شده از سوی دولت، شرکت‌های واردکننده خودرو برای ارائه خدمات پس از فروش تعهد محضری داده اند، اما باید توجه داشت این شرکت‌ها نمایندگی رسمی خودرو‌های وارداتی در کشور نیستند و این محصولات را با واسطه خریداری کرده اند که این موضوع تعهد آن‌ها را قابل خدشه می‌سازد.

اوایل دی ماه امسال بعد از حدود ۴ سال ممنوعیت واردات خودرو، اولین محموله خودرو‌های وارداتی وارد بندر لنگه شد و به زودی در بورس کالا عرضه می‌شود.

بازاری که در انتظار خودرو‌های وارداتی است نگران خدمات پس از فروش این خودرو‌ها نیز می‌باشد. در سال‌های گذشته واردات خودرو آن هم بدون پشتوانه خدمات پس از فروش باعث شد تا خریداران این خودرو‌ها نه تنها نتوانند در زمان مقرر محصولات را تحویل بگیرند بلکه نمی‌توانستند از خدمات پس از فروش قابل قبولی نیز در این خودرو‌ها استفاده کنند.

در همین رابطه امیرحسین کاکایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: طبق ضوابط قانونی حاکم بر کشور، هر شخص یا شرکتی که اقدام به واردات خودرو می‌کند باید مدارک فنی کمپانی خودرو خریداری شده را ارائه کند که این اقدام نشان می‌دهد که خودرو‌های وارداتی پاسخگوی استاندارد‌های خودرویی در کشور است و همچنین وارد کننده موظف است جهت ارائه خدمات پس از فروش، تعهد ۱۰ ساله بدهد.
 
وی تصریح کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که این بار نیز هیچ یک از این موارد اجرا نمی‌شود. اگر این شایعه واقعیت داشته باشد، یعنی به هر قیمتی یک مشت آشغال را به اسم واردات به مردم تحویل می‌دهند. کاکایی ادامه داد: خودرو‌های وارد شده به کشور مستقیم از کمپانی خریداری نشده بلکه از بازار دبی و عمان خریداری شده و هیچ تضمینی هم برای دست اول بودن این خودرو‌ها نیست و این بسیار برای بازار خطرناک است چراکه نام هیچ کدام از شرکت‌هایی که ۴۰ سال در زمینه واردات خودرو سابقه داشتند در لیست وارد کنندگان نیست و نام شخصی که بعد از ۴ سال اولین واردات خودرو به کشور را داشته هنوز اعلام نشده و پشت پرده این واردات همچنان پُر ابهام است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;