طولانی ترین خط متروی خاورمیانه در تهران افتتاح می شود

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

06 ارديبهشت 1403 ساعت 16:35
 رضا محمدی از احداث و بهره‌برداری از ۵ ایستگاه خط ۶ مترو تا نیمه اول سال آینده خبر داد و گفت: طول نهایی خط ۶ مترو تهران به ۳۹ کیلومتر می‌رسد که آن را تبدیل به طولانی‌ترین خط متروی خاورمیانه خواهد کرد.
شهردار منطقه ۶ افزود:این خط که جنوب شرق تهران را به شمال غرب شهر متصل می‌کند، از دولت‌آباد شروع می‌شود و از ایستگاه‌های مهمی مانند میدان‌های شهدا، امام حسین، هفت تیر ، ولیعصر، بلوار کشاورز، دانشگاه تربیت مدرس، مرزداران، پیامبر، ستاری، شهرزیبا و کن می‌گذرد. 

رضا محمدی گفت:مجموع این ایستگاه‌ها ۳۱ کیلومتر طول دارند و خط افزوده‌ای که در جنوب شرق ایجاد می‌شود و از ایستگاه‌های حرم شاه عبدالعظیم، میدان حرم، ابن‌بابویه و چشمه علی می‌گذرد، طول این خط را به ۳۹ کیلومتر می‌رساند که آن را تبدیل به طولانی‌ترین خط متروی خاورمیانه خواهد کرد.

به گفته شهردار منطقه ۶ ، خط ۶ متروی تهران دو ویژگی مهم دارد؛ اول آنکه این خط مناطق جنوب شرقی تهران و مناطق پنج و دو را، که از پرجمعیت‌ترین مناطق تهران هستند، به مترو مجهز می‌کند و دوم آن‌که با همه خطوط متروی تهران یعنی با ۶ خط اصلی، تقاطع دارد و مسیر‌های مختلف را به هم متصل می‌کند.

رضا محمدی افزود: در این دوره از مدیریت شهری تلاش شده است تا بخش میانی خط ۶ احداث شود و به بهره‌برداری برسد به طوری که ۵ ایستگاه در منطقه ۶ قرار دارد که فرایند احداث این ایستگاه‌ها آغاز شده است.
شهردار منطقه ۶ گفت: از ۵ ایستگاه اشاره شده، ۳ ایستگاه تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و ۲ ایستگاه بعدی در نیمه اول سال ۱۴۰۲ و با تکمیل بخش میانی خط ۶ خدمت‌رسانی به شهروندان افزایش پیدا می‌کند.
رضا محمدی با اشاره به اسامی ایستگاه‌های مورد‌نظر برای بهره‌برداری گفت: ایستگاه‌های شهدای هفت تیر، نجات‌اللهی، میدان ولیعصر، پارک لاله و کارگر ۵ ایستگاه در منطقه ۶ محسوب می‌شوند که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته افتتاح می‌شوند.

 
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;