رییس سازمان امور اداری و استخدامی: ساعت کاری ادارات در سراسر کشور تغییر می کند

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 04:23

رییس سازمان امور اداری و استخدامی اعلام کرد که طبق لایحه‌ای که در حال تنظیم است، ساعت کاری در سراسر کشور از ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰ می‌شود.

به گزارش تهران هوشمند ، میثم لطیفی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  قرار بر این شد برای مشاغلی که امکانش وجود دارد ساعت کاری در سراسر کشور از ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰ خواهد بود و پنجشنبه و جمعه برای کارکنان تعطیل خواهد بود. با این تصمیم بهره‌وری اقتصادی افزایش پیدا خواهد یافت.

وی افزود: همینطور با توجه به اینکه مدارس در روز پنجشنبه تعطیل است و در شهرستانها گاهی والدین شاغل بودند و فرزندان در خانه تنها می‌ماندند و دغدغه حمایت از خانواده و تحکیم آن پیش آمده بود و نیز اینکه امکان سفر برای خانواده‌ها به دلیل اینکه عملاً یک روز تعطیلی داشتند کم می‌شد، با این مصوبه که ان‌شاءالله در مجلس تصویب می‌شود، دو روز پایانی هفته برای همه کارکنان تعطیل خواهد بود.

لطیفی تاکید کرد: با این تصمیم هم خانواده تحکیم می‌شود، هم بهره‌وری اقتصادی افزایش می‌یابد و هم تعامل بین مرکز و استان و شهرستانها بیشتر می‌شود.

رییس سازمان اداری استخدامی کشور ادامه داد: مجموعه‌هایی که خدمات مستمر باید بدهند مثل بیمارستان‌ها یا در حوزه‌های پشتیبانی مثل اماکن بهزیستی، بانک‌ها، اماکن ورزشی و واحدهای نظامی که هر روز هفته یا شش روز هفته خدمات می‌دهند که برای این‌ها قانون مثل سابق است، اما برای بخش خدماتی که نیازی به حضور مستمر در طول هفته ندارد را برای پنج روز هفته در لایحه پیش‌بینی کرده‌ایم که امیدواریم بعد از تصویب در مجلس اجرایی شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره طرح مجلس برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و استخدام آنان اظهار کرد: همکاری مشترک بین ما و کمیسیون اجتماعی مجلس وجود دارد این موضوع در حال بررسی است و ملاحظاتی داریم برای اجرا که بعد از لحاظ شدن آن‌ها، طرح قابل بررسی خواهد شد.

لطیفی تاکید کرد: در زمینه افزایش حقوق هم بخشنامه‌ای باید تهیه می‌شد که دیشب تهیه شده است و امیدواریم بعد از ابلاغ از یک مهرماه این افزایش حقوق برای مشمولان آن اجرایی شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;