نفت ایران مشتریان جدید پیدا کرد

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

01 ارديبهشت 1403 ساعت 00:24

 مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید نفت ایران بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه است و طبق برنامه تا پایان سال این میزان به چهار میلیون بشکه می‌رسد و همواره مذاکرات فشرده‌ای با مشتریان جدید، قدیمی و متعدد برای افزایش ظرفیت صادرات نفت در حال انجام است.

محسن خجسته‌مهر امروز در حاشیه مراسم اولین کنفرانس بهره‌دهی چاه‌ها در جمع خبرنگاران با بیان این‌که وضعیت صادرات نفت نسبت به ماه‌های گذشته رضایت‌بخش‌تر است اظهار کرد: بازار نفت یک بازار سیال و داینامیک است و ما همیشه کسب و کار صادرات نفت را به عنوان یک کسب و کار دائمی و فشرده پیش می‌بریم.
وی با بیان این‌که در پایان هفته آغاز عملیات اجرایی میدان سهراب که با کشور عراق مشترک است در استان خوزستان آغاز می‌شود گفت: تا دو هفته آینده قرارداد لایه نفتی پارس جنوبی عملیات اجرایی خود را آغاز می‌کند همچنین ردیف دوم پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی نیز با موفقیت راه‌اندازی و تکمیل شده و گاز آن نیز در اختیار شبکه سراسری قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: ظرفیت این پالایشگاه ۵۶ میلیون مترمکعب بوده و از دی ماه سال گذشته تاکنون دو ردیف با موفقیت راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده و تا پایان آذرماه، ردیف سوم آن به بهره‌برداری می‌رسد و نهایتا تا پایان سال تا چهار ردیف به بهره‌برداری می‌رسد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;