ایران در نیجریه پالایشگاه می سازد

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

01 ارديبهشت 1403 ساعت 20:29

سفیر نیجریه در ایران با اشاره به اینکه باید اعتراف کرد که درگیر توسعه روابط اقتصادی با ایران هستیم گفت: براساس توافق انجام شده ایران در نیجریه پالایشگاه می سازد.

الحاجی یاکوبو، سانتوراکی سلیمان سفیر نیجریه در ایران در همایش فرصت های تجاری در غرب آفریقا اظهار داشت: باید اعتراف کنیم که کشور های غرب آفریقا درگیر توسعه روابط با ایران هستند و توافق های اقتصادی خوبی با ایران داشته ایم.
وی افزود:اتحادیه برای توسعه همکاری های اقتصادی در غرب آفریقا در حال شکل گیری است که این کشور ها برای تجارت ،ارتباط و انتقال کالا به یکدیگر تسهیلاتی خواهند داشت و حتی واحد پول مشترکی نیز ایجاد می کنند.
سفیر نیجریه در ایران ادامه داد: کشور های آفریقایی محصولات کشاورزی زیادی از جمله دانه قهوه،کاکائو، روغن پالم و کاچو به عنوان ماده اولیه لاستیک دارند که به جای خام فروشی این محصولات به دنبال فرآوری و ایجاد ارزش افزوده بر روی آنها هستیم که در این زمینه می توان از توان شرکت های ایرانی کمک گرفت. 
وی تصریح کرد: همچنین در بخش استخراج معدنی نیز ظرفیت های زیادی در نیجریه وجود دارد که می توان همکاری های مشترکی با ایران برای استخراج آنها داشت.
سانتوراکی سلیمان گفت: نیجریه ورود سرمایه گذارن ایرانی به این کشور را تسهیل می کند و از آنها برای حضور در کشورمان دعوت به عمل می آید.
وی با بیان اینکه تفاهم های خوبی در زمینه همکاری در زمینه نفت و گاز داریم اظهار داشت: شرکت های ایرانی برای تولید گاز سی‌ان‌جی به نیجریه وارد شده اند و تفاهم نامه ای نیز برای ایجاد پالایشگاه در نیجریه داریم.
سفیر نیجریه در ایران ادامه داد: هر محصول کشاورزی را می توان در نیجریه کشت کرد، از اتاق بازرگانی ایران دعوت میشود که برای کشت فراسرزمینی در این کشور ورود کند.
وی گفت: بیمارستان های ایرانی در نیجریه فعال هستند و زمینه حضور شرکت های ایرانی در برای صادرات دارو به این کشورمان فراهم کرده اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;