قطر و جام جهانی؛ نارضایتی مستاجران از جهش اجاره خانه‌

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

30 فروردين 1403 ساعت 16:12

پیش بینی می شود دوحه پایتخت قطر شاهد ورود بیش از یک میلیون مسافر برای بازی های جام جهانی باشد. این شهر هم اکنون با درخواست رو به افزایش برای اجاره روزانه آپارتمان و تامین محل اقامت برای مسافران روبه رو است.

مالکان، تمدید قردادهایی که در ماه های اخیر به پایان می رسند را رد می کنند. مستاجران قدیمی خود را در برابر دو گزینه می بینند: تمدید قرداد با اجاره بالاتر و برای مدت زمانی طولانی تر که به دو سال هم ممکن است برسد یا اینکه منزل خود را تخلیه کنند.

یکی از مسوولان شرکت تهیه املاک در قطر که خواست نامش در این گزارش اعلام نشود هم گفت: "اکثر مالکان قطری می خواهند از دوره جام جهانی، استفاده کنند. به همین دلیل، به مستاجران قدیمی رحم نمی کنند. هم اکنون قاعده این است: حمله به سوی پول".
 
 او تاکید می کند دوحه شاهد افزایش قیمت اجاره اپارتمان ها و ویلاهاست که از 10 درصد شروع می شود. 10 درصد میزانی است که قانون تعیین کرده و مجوز دارد. با این حال خیلی از مالکان قیمت ها را به شکل دیوانه وار افزایش دادند.
 
 رئیس بخش تحقیقات در گروه مشاوره بین المللی والوسترات (Valustrat)  مستقر در قطر (انوم حسن)، پیش بینی کرد اجاره ها در برخی مناطق به صورت میانگین، در یک سال اخیر 40 درصد افزایش یافته است.
 
 یک دیپلمات غربی مقیم دوحه هم گفت کارکنان سفارت خواستار افزایش حقوق شده اند تا بتوانند از پس افزایش هزینه های اجاره خانه خود بر بیایند.
 
 خبرنگار خبرگزاری فرانسه با تعدادی از مستاجران در دوحه قطر صحبت کرد و آنها گفتند هیچ چاره ای ندارند جز اینکه با افزایش اجاره ها موافقت کنند. بسیاری هم از پاسخ دادن خودداری کردند.
برای اقامت انبوه تماشاگران و مسافران جام جهانی در قطر، هتل و اپارتمان و خیمه هایی در صحرا یا اتاق کشتی های توریستی با قیمت های متفاوت و معقول در نظر گرفته شده اما برخی افراد ترجیح می دهند در خانه های لوکس یا اپارتمان های نزدیک به ورزشگاه های محل مسابقات ساکن شوند. قیمت اجاره آنها خیلی بالاست.
 
 خبرگزاری فرانسه در بررسی متوجه شد میانگین اجاره اپارتمان برای دو نفر در سایت "ایر بی ان بی" (سایت اجاره خانه) در دوحه در دوره جام جهانی به 2500 دلار برای یک شب و 77 هزار دلار برای یک ماه می رسد. حداقل قیمت اجاره اپارتمان یا ویلا برای یک ماه در زمان جام جهانی 13 هزار دلار است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;