لابی ضد ایرانی و ضدبرجام: افزایش 4 برابری درآمد فروش نفت ایران نسبت به سال 2020

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

01 ارديبهشت 1403 ساعت 02:29

یک لابی ضد ایرانی و ضد برجام در گزارشی تازه مدعی شده از زمان روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا، درآمدهای نفتی ایران به نسبت سال 2020 (سال اوج گیری همه گیری کرونا) بیش از 4 برابر افزایش یافته است.

به گزارش تهران هوشمند به نقل از وبگاه آمریکایی" واشنگتن فری بیکن"، لابی " متحد علیه ایران هسته ای" (UANI) در گزارشی اعلام کرده درآمدهای نفتی ایران در 2 سال گذشته در مقایسه با سال های 2019 و 2020، به بیش از 4 برابر رسیده است.
بر اساس این گزارش، ایران از زمان روی کار آمدن جو بایدن، تنها 38 میلیارد دلار نفت به چین فروخته و درآمد حاصل از این فروش را نیز وارد کشور کرده است.
بر اساس این گزارش، ایران در سال 2020 که سال اوج گیری همه گیری کرونا در جهان بود، تنها 12.5 میلیارد دلار نفت فروخته است.
در سال 2021 درآمد نفتی ایران جهش یافته و به 30.09 میلیارد دلار رسیده و در سال جاری نیز درآمد نفتی ایران به لطف افزایش قیمت نفت در بازار جهانی و افزایش تقاضا به بیش از 43 میلیارد دلار رسیده است.لابی "متحد علیه ایران هسته ای" یکی از دلایل افزایش درآمد نفتی ایران با وجود باقی ماندن تحریم های نفتی و بانکی آمریکا را سهل گیری دولت بایدن به منظور افزایش شانس احیای برجام با ایران عنوان کرده است.
بر خلاف این ادعا اما ناظران معتقدند سیاست "خنثی سازی" تحریم که از سوی ایران به ویژه در دولت ابراهیم رییسی به مورد اجرا گذاشته شده، دلیل اصلی افزایش صادرات و درآمدهای نفتی ایران بوده است.
"کلر جانگمن" رییس ستاد لابی "متحد علیه ایران هسته ای" با انتقاد از رویکرد دولت بایدن نسبت به احیای برجام و سهل گیری از اجرای تحریم های نفتی علیه ایران، به واشنگتن فری بیکن گفت: "ایران دیگر هیچ انگیزه ای برای امضای یک توافق هسته ای جدید ندارد، زیرا این کشور در حال حاضر و در نتیجه اجرای ضعیف تحریم ها به هر چیزی که می خواهد و حتی فراتر از خواسته هایش می رسد."
بر اساس گزارش این لابی ضد ایرانی، ایران در سال 2020 تنها حدود 6.6 میلیارد دلار نفت به چین فروخته بود، در حالی که در سال 2021 و پس از روی کار آمدن بایدن ، این کشور بیش از 23.1 میلیارد دلار از فروش نفت خود به چین به دست آورده است و در سال جاری (2022) نیز این رقم حتی بیش از میزان درآمد سال 2021 خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;