ای کیو اس 580؛ ماهی لغزان مرسدس بنز و کیفیت مثال زدنی در صنعت خودرو

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

01 ارديبهشت 1403 ساعت 03:04

مرسدس با معرفی مدل 2023 شاسی بلند جدید خود از خانواده EQS با نام ای کیو اس 580  بار دیگر بر مهاجرت کامل خود به پلتفرم جدید فنی و طراحی محصولات آینده نگر تاکید ویژه ای داشته است.

شاسی بلند مرسدس بنز EQS 580 از منظر طراحی در یکی از نقدهای نشریه مطرح کار اند درایور(شروع فعالیت 1955) به یک ماهی لغزنده یا قطره ای از فلز جیوه تشبیه شده بود که البته کاملا درست به نظر می رسد زیرا در اکثر قسمت های بدنه حالت تخم مرغی دارد و خبری از خطوط تند و تیز در آن نیست تا زاویه ای مشخص تولید کنند.

به عنوان شاسی بلند الکتریکی مرسدس بنز، ای کیو اس 580 به دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی 536 اسب بخار و گشتاور 633 پوند فوت مجهز شده است. انرژی مورد نیاز پیشرانه از بسته باتری لیتیم-یون بسیار قدرتمند 108.4 کیلووات ساعت تامین می شود.

باتوجه به حضور دو موتور الکتریکی و جانمایی یک موتور برای هر محور، سامانه تمام چرخ اختصاصی 4ماتیک مرسدس بنز نیز در وضعیت فعال قرار دارد.

خودرو طی 4.5 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز برابر با 209 کیلومتر برساعت است.

باتری از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند تا طی 31 دقیقه با شارژر DC ظرفیت از 10 به 80 درصد برسد. قیمت پایه این خودرو 127 هزار دلار برای بازار آمریکا است اما در نمونه ای که تصاویرش برای این مطلب استفاده شد، با توجه به حضور آپشن، برچسب قیمت عدد 140 هزار دلار را نشان می دهد. 

EQS 580 با 2825 کیلوگرم وزن روی رینگ های 21 اینچی آلومینیومی ایستاده و سیستم تعلیق هوشمند مرسدس نیز تجربه یک رانندگی نرم و رویایی را برایش تضمین کرده است.

فضای داخل کابین هم مطابق با استانداردهای روز مرسدس بنز شکل گرفته بنابراین در کنسول اصلی جلو شاهد حضور ساختار هایپراسکرین هستیم که شامل نمایشگر 17.7 اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی، نمایشگر 12.3 اینچ اطلاعات کلیومتر هستیم که زیر قابی یکپارچه قرار دارند. البته باید اشاره کرد که هایپراسکرین اینجا به عنوان آپشن قابل سفارش است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;