راه اندازی سامانه ستاره ؛ درگاه وثیقه گذاری سهام برای دریافت وام

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

01 ارديبهشت 1403 ساعت 04:40

متقاضیان وام از این پس می‌توانند بدون مراجعه به بانک و با ثبت نام در سامانه «ستاره» فرآیند وثیقه گذاری را انجام داده و تسهیلات موردنظر خود را دریافت کنند.

به گزارش تهران هوشمند ، سامانه ستاره یا همان سامانه توثیق الکترونیک روشمند و هوشمند، به منظور آنلاین کردن وثیقه گذاری راه اندازی شده است. اوایل مردادماه سال جاری با حضور دادستان کل کشور، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس از این سامانه رونمایی شد. در آیین رونمایی سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد کشور، اعلام کرد که براساس طرح وثیقه گذاری الکترونیکی سهام و با راه اندازی این سامانه، مردم برای گرفتن تسهیلات از بانک و استفاده از دیگر خدمات قوه قضاییه کمترین مشکلات را خواهند داشت. هم اکنون افراد از طریق این سامانه با وثیقه گذاری سهام امکان دریافت وام را دارند. قبلا خاندوزی اعلام کرده بود که امکان وثیقه گذاشتن سیم کارت، طلا، خودرو و دیگر دارایی‌ها در آینده نزدیک به این سیستم اضافه خواهد شد. این شیوه وثیقه گذاری باعث خواهد شد تا روند اعتبارسنجی سرعت پیدا کند و به شکل بهتری مشکلات مالی مردم حل و فصل شود. سهامدارانی که مایل به توثیق سهام و دریافت وام هستند باید سجامی باشند. نداشتن چک برگشتی و بدهی معوق برای وثیقه گذاری سهام بورسی و دریافت تسهیلات ضروری است. دارایی سهامداران باید قابلیت وثیقه گذاری را داشته باشد. افراد باید در تلفن همراه خود اپلیکیشن موردنظر بانک را داشته باشند و با شماره همراه خود احراز هویت کنند. هم اکنون اپلیکیشن ایوا بانک ملی، بخش نشان بانک/ خدمت توثیق اوراق بهادار، در دسترس متقاضیان است.

لازم به ذکر است که زمان بازپرداخت اقساط و موعد مقرر برای فروش سهم از سوی بانک عامل مشخص خواهد شد و این فرآیند به بازار بورس یا دیگر نهادها ارتباطی ندارند

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;