معجزه شکلات تلخ در رابطه با حافظه !

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

06 ارديبهشت 1403 ساعت 10:57

به گفته محققان، مصرف شکلات تلخ می تواند فرکانس امواج مغزی را تغییر دهد و در بهبود حافظه و کاهش استرس مفید باشد. 

در واقع بهتر است افرادی که عاشق شیرینی جات هستند نیز برای حفظ سلامتی خود به سمت جایگزینی انواع و اقسام شیرینی های مضر با شکلات تلخ حرکت کنند. شکلات تلخ سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. همچنین ممکن است خطر بیماری های قلبی عروقی و فشار خون را کاهش دهد و در عين حال جریان خون را بهبود ببخشد. با استناد به مطالعه ای از دانشگاه لوما لیندا در کالیفرنیا که در نشست سالانه زیست شناسی تجربی 2018 نیز ارائه شد، فواید شکلات تلخ در رابطه با تاثیر آن بر امواج مغزی مرتبط با حافظه و توانایی یادآوری مسائل آشکار شده است.

دکتر لی برک از دانشگاه لوما لیندا همراه با تیم تحقيقاتی خود، از تکه ‌های 48 گرمی شکلات تلخ استفاده کردند که متشکل از دانه‌ های کاکائو 70 درصد تانزانیایی بودند.

برک توضیح می دهد: آنچه ما به آن اشاره کردیم این بود که آنتی اکسیدان ‌ها قابلیت تغییر فرکانس های مغزی شما را در اختیار دارند، واضحا یک فرکانس مغزی مفید به نام گاما. فرکانس گاما به واسطه آنتی اکسیدان های شکلات تنظیم شده، افزایش یافته و در واقع روشن می شود.

امواج مغزی در فرکانس ‌های متفاوتی انتشار می یابند و از این نظر تا حدودی مشابه رادیو هستند. برک اضافه می کند که فرکانس گاما بالاترین فرکانس است و «با پیشرفته ترین سطح برای پردازش شناختی، حافظه و یادآوری در ارتباط است».امواج گاما به عملکرد های پیچیده ای مانند پردازش اطلاعات، بهبود حافظه و کاهش استرس نسبت داده می شوند. اثرات مثبت روی مغز یا همانطور که محققان می گویند افزایش "انعطاف پذیری عصبی" در نتیجه مصرف شکلات تلخ، ظرف 30 دقیقه اتفاق می افتد. این پژوهش می تواند برای بهبود عملکرد های شناختی، به ویژه در جمعیت های سالخورده به کار رود. طبق نتایج به دست آمده یکی از مزایای اصلی شکلات تلخ، تنظیم دقیق فرآیند های شناختی هنگام فرسایش آنها محسوب می شود. به عقیده برک اگر واقعا بتوانیم فرکانس گاما را افزایش دهیم، به راستی در زندگی و به خصوص در زمینه تقویت فرآیند های شناختی مغز سود خواهیم برد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;