رئیس پلیس راهور : مگر در خودروها تی ان تی قرار دارد که در انفجار دو پژو 9 نفر کامل سوختند ؟

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 15:58

 رییس پلیس راهور اظهار داشت: طبق گزارش‌های به دست آمده زمانی که واردات خودرو افزایش یافت، میزان تصادفات هم کاهش پیدا کرد. 

به گزارش تهران هوشمند ، هادیانفر در نشست تخصصی ارتقای ایمنی عبور و مرور که با حضور روسای پلیس راه و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۵١ درصد فوتی‌ها در صحنه تصادف جان خود را از دست می‌دهند و ۶ درصد در حین انتقال و ۴٣ درصد در بیمارستان فوت می‌کنند.

وی ادامه داد: اما مگر چند بیمارستان مجهز به بخش تروما هستند که در لحظه ضربه مغزی را تشخیص دهند بنابراین باید نگاه وزارت بهداشت به بحث تصادفات باید تغییر کند. رییس پلیس راهور با بیان اینکه سالانه تعداد تلفات جاده‌ای ١٧ هزار نفر است که هزینه مستقیم و غیرمستقیم هر کشته به ۵.۴ میلیارد تومان می‌رسد، گفت: ٧ درصد تولید ناخالص ملی و ٩ درصد درآمد کشور صرف تصادفات جاده‌ای می شوند.

هادیانفر با بیان اینکه به طور جدی پیگیر واردات خودرو بودیم، ادامه داد: طبق گزارش‌های به دست آمده زمانی که واردات خودرو افزایش یافت، میزان تصادفات هم کاهش پیدا کرد و همچنین کیفیت ساخت داخلی هم به دلیل شرایط رقابتی بالا رفت و اساسا اضافه شدن آپشن ایربگ، کروز و افزایش کیفیت کمربندها و ... در خودرو های داخلی زمانی انجام شد که در شرایط رقابتی با خودروهای وارداتی قرار گرفتند.

ییس پلیس راهور با اشاره به افزایش تعداد وسایل نقلیه گفت: سالانه با رشد ١.۵ درصدی جمعیت مواجه هستیم و در حال حاضر ۵۴ میلیون نفر در کشور گواهینامه رانندگی دارند و ٣٨ میلیون وسیله نقلیه موجود است. در حالی که سالانه ١.٧ میلیون وسیله نقلیه به ناوگان ٣٨ میلیونی اضافه می‌شود در ۴ سال گذشته تنها ٧ هزار خودرو فرسوده از رده خارج شده‌است و به همین دلیل است که شهرها شاهد انسداد ترافیکی هستیم و خیابان‌ها در روزهای پیک به پارکینگ تبدیل شدند.وی با بیان اینکه سالانه یک میلیون و ٣٠٠ هزار نفر در دنیا در تصادفات کشته می‌شوند، اظهار داشت: دیگر نمی‌توان عامل تصادفات عامل انسانی، راه و خودرو است در حال حاضر ۵ عامل مدیریت، عامل انسانی، راه، خودرو و قوانین و مقررات در بروز تصادفات تاثیرگذار هستند. رییس پلیس راهور با بیان اینکه باید بپذیریم خودروی ملی نه ملی است و نه ایمن ادامه داد: اخیر دو دستگاه خودرو ساخت داخل درتصادف با هم دچار آتش‌سوزی شدند سوال این است که مگر در خودروها تی ان تی کار گذاشتند که در تصادف دچار حریق می‌شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;