هزینه وام مسکن کاهش یافت

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

09 فروردين 1403 ساعت 23:25

بررسی‌ها نشان می‌دهد که هزینه وام مسکن نسبت به حدود ۱۰ روز قبل کاهشی بوده است، با این حال زوج‌های تهرانی برای اخذ این وام باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.

به گزارش تهران هوشمند ، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین ماه ۱۳۷ هزار و ۹۰۰، در اردیبهشت ماه ۱۳۸ هزار و در خردادماه نیز ۱۴۱ هزار و۸۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته ۱۴۲ هزار و ۸۰۰، در مرداد سال گذشته ۱۳۹ هزار و ۸۰۰ و در شهریور سال گذشته با قیمت ۱۳۷ هزار و ۸۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۳۸ هزار تومان، در آبان‌ماه ۱۳۹ هزار تومان و در آذرماه ۱۴۰ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت داشتند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۱۳۸ هزار و ۷۰۰ و ۱۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در فروردین ماه سال جاری ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است. بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۳۹ هزار و ۶۰۰، ۵۵ میلیون و۸۴۰ هزار تومان می‌شود . سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۴۴ میلیون و ۶۷۲ و و متاهل‌ها نیز باید ۸۹ میلیون و ۳۴۴ هزار تومان پرداخت کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;