ایران و روسیه خودرو مشترک می سازند

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 19:19

در جریان سفر معاون وزیر صمت به روسیه، دو طرف مذاکراتی را درباره به صفر رساندن تعرفه تجارت گندم و تولید یک خودرو مشترک نهایی کردند. 

[9:27 pm, 18/06/2022] Nasim Afshar: به گزارش تهران هوشمند ، علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت با فایزولین وزیر مسکن روسیه، اسلپنیوف، وزیر تجارت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ماکسیم سوکولوف مدیرعامل آوتاباس و وزیر سابق حمل و نقل روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها مذاکراتی برای صفر شدن تعرفه واردات گندم و روغن صورت گرفت و بر تولید مشترک خودرو در ایران توافق شد. همچنین دو طرف در مورد موضوع احداث شهرک ها و مناطق صنعتی مشترک و نیز استفاده از ظرفیت شهرکهای موجود برای تجارت آزاد و تولیدات مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

در این جلسات وزیر مسکن روسیه از اشتیاق و علاقه کشورش برای خرید مصالح ساختمانی و توربین از ایران خبر داد.

بر اساس گزارش این سازمان، پیمان پاک در دیداری با معاون نخست وزیر روسیه نیز شرکت کرد. در این دیدار اوورچوک، معاون نخست وزیر روسیه ضمن خوش آمدگویی به طرف ایرانی، از فعالسازی کریدور شمال – جنوب استقبال کرد و از برنامه ایران برای حل مشکلات لجستیکی این کریدور پرسید و از موافقت رئیس جمهور روسیه برای ساخت راه آهن در ایران خبر داد.

وی گفت: روسیه حاضر است 162 کیلومتر راه آهن آستارا-رشت را ساخته و تحویل ایران دهد.

در ادامه این نشست در مورد مباحث پولی و تشکیل کارگروه تولید مشترک ، تامین قطعات صنعتی کارخانه های روسیه توسط کارخانه های ایرانی، ایجاد مناطق ازاد مشترک در شمال و جنوب ایران بحث و تبادل نظر شد.

همچنین پیمان پاک بر نقش روسیه در نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی ایران، نوسازی ناوگان کشتیرانی در دریای خزر و نوسازی ناوگان جاده ای ایران تاکید کرد.
[9:30 pm, 18/06/2022] Nasim Afshar: معاون نخست وزیر روسیه نیز با بیان اینکه روسها می دانند تحریم ها لغو نخواهد شد از چشم طمع دشمنان به منابع عظیم 2 کشور سخن گفت و بر لزوم طراحی شیوه های جدید تبادلات پولی و بانکی تاکید کرد.

وی همچنین از عزم روسیه برای پیگیری عضویت ایران در بریکس خبر داد و پیشنهاد کرد ایران به عنوان عضو ناظر به اتحادیه اوراسیا ملحق شود

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;