پدافند لیزری ؛ جدیدترین سلاح جنگی دنیا

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 16:38

بالاخره یک مقام رسمی از دولت ایالات متحده یعنی "لوید آستین" وزیر دفاع این کشور به شکل رسمی از قریب الوقوع بودن راه‌اندازی سامانه پدافند لیزری که جدیدترین و به‌روزترین تسلیحات دنیا برای مقابله با موشک‌ها و پهپادهای مهاجم دارای سرعت بالا است، خبر داد . 

به گزارش تهران هوشمند ، ارتش‌های دنیا طی سالیان اخیر در پی پیشرفت‌های حاصل در سامانه‌های موشکی و پهپادی به دنبال توسعه سامانه‌هایی برای مقابله موثر با آنها هستند و به همین دلیل طی چند سال گذشته همواره اخباری از توسعه سامانه‌های لیزری در ارتش‌های مختلف دنیا به ویژه ارتش آمریکا و کشورهای اروپایی به گوش می‌رسد.

پایه و اساسِ کار این سلاح‌های جدید، استفاده از منبع انرژی تشعشعات لیزر با انرژی بسیار بالا برای هدف قرار دادن و ساقط کردن و نابودی موشک‌ها و پهپادهای متخاصم است. این سیستم‌ها در واقع با ارسال و شلیک پرتوهای قدرتمند لیزر به اهداف مورد نظر، قادر به ساقط کردن و نابودی آنها هستند.سامانه‌های مبتنی بر لیزر به شکلی ویژه با کاربردهای متنوع و استفاده از لیزر به روش‌های مختلف در این تسلیحات جدید در حال توسعه و آزمایش هستند تا به سلاحی نوین و کاربردی در مقابله با تهاجمات پیشرفته و جدید تبدیل شوند سرانجام چندی پیش ارتش ایالات متحده اعلام کرد که یک سیستم تسلیحات لیزری با قدرت ۳۰۰ کیلوواتی را در سال ۲۰۲۲ آزمایش خواهد کرد که قدرت آن بیشتر از هر سلاح مشابهی است که تا به امروز ساخته شده است.

دولت فدرال آمریکا به گروهی که شامل شرکت "بوئینگ" است، قرارداد ساخت نمونه اولیه یک سلاح لیزری ۳۰۰ کیلوواتی را برای ارتش ایالات متحده اعطا کرد و اعلام شد که ارتش آمریکا این سلاح را در سال آینده به نمایش خواهد گذاشت.

شرکت "جنرال اتمیکس"(General Atomics)، دیگر شرکتی که روی این پروژه کار می‌کند، می‌گوید که نمونه اولیه این سلاح لیزری، نیروی مرگباری بیشتر از هر سلاح مشابهی که تا به امروز به میدان جنگ رفته است، تولید خواهد کرد. این شرکت افزود: این فناوری نشان‌ دهنده قابلیت جهشی برای صنایع دفاع هوایی و موشکی است که برای حمایت از تلاش‌های نوسازی ارتش و مقابله با تهدیدهای نسل جدید در فضای نبرد، ضروری است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;