ورود سومین محموله نفت خام ایران به بنادر ونزوئلا

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

07 ارديبهشت 1403 ساعت 03:52

یک نفتکش با پرچم ایران و حامل یک میلیون بشکه نفت خام روز یکشنبه وارد بنادر ونزوئلا شده است.

به گزارش تهران هوشمند به نقل از رویترز، این نفتکش سومین محموله نفت خام ایران است که توسط شرکت "نفتیران اینترترید" ایران (NICO) به شرکت نفت دولتی ونزوئلا تحویل می شود.


زمان تحویل سومین محموله بزرگ نفتی ایران به ونزوئلا همزمان با سفر "نیکولاس مادورو" رییس جمهوری ونزوئلا به تهران مصادف شده است. تحویل محموله های نفتی ایران به ونزوئلا پس از قرارداد عرضه نفت سبک تر به این کشور آمریکای جنوبی عرضه می شود. ونزوئلا نفت ایران را در پالایشگاه های خود فرآوری می کند.


نفتکش "سوئزمکس سونیا" که در اوایل ماه مه از بندر جزیره خارک ایران حرکت کرد، روز شنبه این هفته آب های نزدیک به پالایشگاه "آموای" ونزوئلا را لمس کرد.


دو نفتکش دیگر با پرچم ایران ماه گذشته وارد بنادر ونزوئلا شده بودند و اولین محموله های نفت خام ایران را به مقصد ونزوئلا حمل کردند. آنها پس از تخلیه محموله شان، نفت سنگین ونزوئلا را بارگیری کردند.


بر اساس گزارش رویترز، ایران با سرپیچی از تحریم‌های آمریکا علیه هر دو کشور، از سال 2020 به ونزوئلا سوخت (بنزین) ارسال کرده و در تعمیرات و نوسازی پالایشگاه های ونزوئلا به این کشور کمک کرده است.


بر اساس قراردادی که دو کشور در ماه گذشته میلادی و در جریان سفر وزیر نفت ایران به ونزوئلا امضا کردند، ایران متعهد شد بازسازی و توسعه پالایشگاه "ال پالیتو "با ظرفیت 146 هزار بشکه در روز را بر عهده بگیرد.


همچنین دو کشور ماه گذشته توافق کردند قرارداد "سوآپ" (معاوضه) را که سال گذشته برای مبادله میعانات گازی ایران با نفت خام سنگین ونزوئلا توافق شده است، گسترش دهند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;