دستورالعمل خزانه داری آمریکا درباره تمدید معافیت مبادلات مرتبط با کرونا از تحریم های ایران

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 19:28

وزارت خزانه‌داری آمریکا معافیت‌های قبلی برای برخی مبادلات مرتبط با اقدامات مبارزه با کرونا از تحریم‌های ایران را به مدت یک سال تمدید کرد.

به گزارش تهران هوشمند ، دفتر کنترل امور دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا عصر روز جمعه (به وقت محلی) با صدور یک دستورالعمل اعلام کرد که معافیت‌های پیشتر اعلام شده برای برخی مبادلات مربوط به مقابله با همه‌گیری کرونا از تحریم‌ها علیه ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرده است.

آمریکا که علی‌رغم ادعاهای خود مبنی بر مستثنی کردن مبادله کالاهای بشردوستانه از تحریم‌های ایران سابقه‌ای طولانی در تحریم غذا و دارو علیه کشورمان دارد، سال گذشته پس از انتقادات فراوان درخصوص تاثیر تحریم‌ها بر اقدامات موثر ایران برای مقابله با کرونا در اقدامی نمادین اعلام کرد که مبادلات مربوطه را از تحریم‌ها علیه تهران معاف کرده است.

اکنون وزارت خزانه‌داری آمریکا در دستورالعمل جدید خود همان مبادلاتی را که سال گذشته معاف اعلام کرده بود تا تاریخ ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۳ مجدداً از تحریم‌ها مستثنی کرده است.

بنابر گزارش وب سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا، در این دستورالعمل آمده است که انجام مبادلات ذیل با ایران تا تاریخ مذکور ممنوعیتی ندارد:

۱- صادرات کالا یا فناوری مورد استفاده در پیشگیری، تشخیص یا درمان کووید-۱۹

۲- صادرات یا انجام معاملات مربوط به کالاهای مرتبط با کووید-۱۹.

۳- صادرات یا واردات خدمات به یا از مبدا ایران در هر موردی که به پیشگیری، تشخیص یا درمان کووید-19 مرتبط باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;