جروزالم پست : ساخت بمب یک تنی شرکت اسرائیلی برای حمله به ایران

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

01 ارديبهشت 1403 ساعت 03:38

روزنامه جروزالم پست اسراییل در گزارشی مدعی شده توانمندی نیروی هوایی اسراییل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران به نحو قابل توجهی افزایش یافته و اینک جنگنده‌های رادارگریز اف-35 اسراییل می توانند بدون نیاز به سوخت‌گیری به تاسیسات هسته ای ایران حمله کنند.

به گزارش تهران هوشمند به نقل از عصرایران، جروزالم پست در گزارشی مدعی شد: در مواجهه با توسعه مستمر توانمندی هسته‌ای ایران، نیروی هوایی اسراییل نیز توانایی های جدیدی را توسعه داده است تا بتواند برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران هواپیماهای جنگنده رادارگریز اف-35 خود را بدون نیاز به سوخت‌گیری در مسیر، از اسراییل به پرواز درآورد.


این روزنامه اسراییلی در ادامه مدعی شده: این توسعه قابلیت نیروی هوایی اسراییل در حالی صورت می‌گیرد که ارتش اسراییل طی ماه های گذشته آمادگی‌های خود را برای حمله احتمالی علیه قابلیت‌های هسته‌ای ایران، افزایش داده است. بر اساس این گزارش: علاوه بر این، نیروی هوایی اسراییل اخیرا یک بمب یک تنی جدید را در زرادخانه تسلیحات مورد استفاده اف-35 (که در نیروی هوایی اسراییل به نام "ادیر" شناخته می شود) ادغام کرده است که می تواند در داخل محفظه تسلیحات داخلی هواپیما بدون به خطر انداختن رادار پنهان کار، حمل شود. گفته می‌شود این بمب که تولید شرکت تسلیحاتی" رافائل" اسراییل است خودکار بوده و در برابر پارازیت و سیستم‌های جنگ الکترونیک محافظت می‌شود. این بمب اخیرا در یک سری آزمایش های نیروی هوایی اسراییل مورد استفاده قرار گرفته و نتایج آن به "بنی گانتز" وزیر دفاع اسراییل ارایه شده است.

 

نیروی هوایی ارتش اسراییل در ماه گذشته 4 رزمایش مختلف در مقیاس بزرگ برای شبیه سازی حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران برگزار کرده است.


اولین رزمایش شامل مقابله با رادارها و سامانه‌های شناسایی ایران، مشابه سامانه هایی بود که از تاسیسات هسته‌ای ایران محافظت می‌کنند. دومی شامل شبیه سازی پروازهای جنگی دوربرد – در این مورد به مقاصدی در اروپا بود. رزمایش‌های دیگر شامل اقدامات دفاعی علیه سلاح‌های سایبری و سیستم‌های جنگ الکترونیک بوده است؛ ابزارهایی که می توانند از سوی ایران برای تضعیف عملیات نظامی اسراییل استفاده شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;