رئیس پلیس راهور اعلام کرد : اعلام دلیل شماره گذاری نشدن برخی خودروهای تولید 1400 ؛ امکان ترخیص خودرو با قسط بندی جرائم

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

31 فروردين 1403 ساعت 03:14

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی توضیحاتی را درباره عدم شماره گذاری برخی از خودروهای تولید سال ۱۴۰۰ ارائه کرد و آن را ناشی از رفتار خودروسازان دانست. 

رییس پلیس راهور فراجا در پاسخ به پرسشی درباره دلیل شماره گذاری نشدن برخی از خودروها از سوی پلیس و اعلام علت این موضوع از سوی خودروسازان به نبود پلاک، گفت:‌ در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنم در انبار ایران خودرو بیش از ۷۰ هزار و در انبار سایپا بالغ بر ۶۰ هزار پلاک داریم، پس کمبود پلاک به هیچ عنوان مورد تایید نیست. حتی گاهی خدمات شماره گذاری ما به این صورت است که پلاکی در شهری دیگر قرار دارد، مالک در شهری دیگر است و خودرو نیز در شهری دیگر تولید شده اما ما در عرض کمتر از ۲۴ ساعت فرآیند شماره گذاری و تعویض پلاک را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: این موضوع به کوتاهی برخی از خودروسازان باز می‌گردد. خودروهای تولید سال ۱۴۰۰ که شماره شاسی آنها با گروه M کوبیده شده باید پلاک سال ۱۴۰۰ را دریافت کنند و این یک تکلیف و حق قانونی است. نباید انتظار داشته باشند که پلیس آنها را با پلاک سال ۱۴۰۱ شماره گذاری کند. حال اینکه خودروساز اصرار دارد که آن با پلاک امسال شماره گذاری شود کار اشتباهی است و باید بخشی از پول متقاضی را به آنها برگرداند و خودرو با پلاک سال ۱۴۰۰ شماره گذاری و به مردم تحویل داده شود. هادیانفر درباره طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی اظهار کرد: این طرح هنوز ادامه دارد. حدود ۲۹۳ هزار دستگاه موتورسیکلت و ۱۰۹ هزار دستگاه خودرو در توقیف هستند که ما اعلام کردیم که این وسایل نقلیه با قسط بندی جرایم از پارکینگ‌ها ترخیص شود. مالکان این وسایل باید به پارکینگ‌ها مراجعه کرده و با امضای تعهد می‌توانند وسیله را تحویل گرفته و جرایم آن را به‌طور اقساطی پرداخت کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;