مصطفی آقامیرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران ، با اشاره به مصوبه دولت درباره واردات خودرو اظهارکرد: واردات 70 الی 80 هزارتایی خودرو، تاثیری بر تعدیل قیمت خودرو ندارد بلکه صرفا شرکتی در کنار شرکتهای دیگری مانند کرمان خودرو ساخته خواهد شد.
وی افزود: برای تعدیل در قیمت خودروی داخلی نیازمند واردات نزدیک به 1میلیون خودرو هستیم اما اگر اقدام به واردات این تعداد خودرو کردیم، چگونه میخواهیم جواب خودروسازان داخلی و مهندسان و کارگران را بدهیم؛ یکی از دلایل بی کیفیتی خودروی داخلی، شرایط تحریمی کشور است که در بسیاری از قطعات به خارج از کشور وابسته هستیم. البته بسیاری از قطعات خودرو در کشور ساخته میشود اما ساخت برخی از قطعات، توجیه اقتصادی ندارد. میرسلیم ادامه داد: من نزدیک به 50 سال است که در صنعت خودروسازی هستم و هیچکس به اندازه من نمیتواند به این حوزه نقد کند؛ کما اینکه بیشترین نقد را به حوزه خودروسازی انجام دادهام اما با افرادی مخالفم که گول وارادتچی ها را میخورند. درحال حاضر 14 خانواده وارداتچی در کشور داریم که دارای نمایندگی هستند و اقدام به واردات خودرو میکنند؛ آن هم خودروهایی که به هیچ وجه به درد توده مردم نمیخورد بلکه به درد پولدارها و ثروتمندان میخورد.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات خودروی 5هزار دلاری امری نشدنی است، تصریح کرد: با قیمت 5هزار دلار، تنها خودروهای بی کیفیت از کشورهایی مانند هند میتوانیم وارد کنیم. ایران تنها کشوری در دنیاست قیمت خودرو بعد از خروج از کارخانه، حدود 80 تا 90 درصد گران میشود زیرا مردم خودرو برای نیاز نمیخرند بلکه به خودرو به عنوان یک کالای سرمایهای نگاه میکنند. میرسلیم در واکنش به ادعای بازنشدن ایربگ خودروهای داخلی در تصادفات جادهای اظهارکرد: این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد و کسانی مدعی بازنشدن ایربگ خودروها هستند، خودشان در این تصادفات مقصرند. پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده مه آلود از عبور و مرور خودروها جلوگیری نمیکند و بعد مدعی بازنشدن ایربگها میشود. حتی به فرض اینکه ایربگ خودروها هم باز نشود، یک نقص فنی است که باید برطرف شود. بازنشدن ایربگ 100 خودرو بین 900 هزار خودروی تولید شده، آماری ناچیز است.