سینا کلهر معاون وزیر ورزش : ورود زنان به ورزشگاه ها در مشهد ممنوع شد ؛ شهر مدهبی قواعد خود را دارد

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

08 ارديبهشت 1403 ساعت 06:15

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان گفت: وجود پیوست فرهنگی در مدیریت شهری به معنای ساخت مسجد و فرهنگسرا نیست، اگر فهم از پیوست فرهنگی به این مقوله محدود شود، همان بهتر است که اصلا نباشد. 

سینا کلهر روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی "نقاط استراتژیک حکمرانی برای اجرای پیوست فرهنگی"، در مشهد افزود: آنچه امروز از پیوست فرهنگی دنبال می‌کنیم، کلیت شهر و جامعه است، وجود ده ها مسجد و فرهنگسرا دلیلی بر ایجاد پیوست فرهنگی نیست، وقتی که در بازار صداقت و روابط اجتماعی صداقت وجود نداشته باشد.

به گزارش تهران هوشمند به نقل از ایرنا، وی اظهار کرد: پیوست فرهنگی واقعی، در حوزه های غیرفرهنگی خود را نشان می دهد و باید در تمام شهر، از بخش حمل و نقل و جابه جایی مسافر گرفته تا زیارت و بازار، ساری و جاری باشد.

وی گفت: توسعه شهر نباید منجر به شکاف طبقاتی و فاصله فقیر و غنی شود، برای پیشبرد همزمان فرهنگ و اقتصاد باید ایده وجود داشته باشد اما وقتی در این مسیر ایده‌ای وجود ندارد، دست‌کم در مسیر توسعه نباید ممانعت ایجاد شود.

کلهر گفت: بعضا به جای پیوست فرهنگی، معانی عمیق تری نیز وجود دارد که همان مفهوم، بلکه قوی تر از آن را منتقل می کند و باید جایگزین عبارت "پیوست فرهنگی" شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر ضرورت تقویت هویت رضوی مشهد، افزود: با ورود به شهر مشهد و تعامل با مردم این شهر باید معنویت مشهود باشد، در شهری که باید بوی معنویت دهد، نباید ترس از سرقت در آن وجود داشته باشد، باید معنویت در تمام ابعاد این شهر و روابط اجتماعی آن مشهود باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;