واردات خودرو آزاد شود پراید 30 میلیون تومان می شود

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

04 ارديبهشت 1403 ساعت 22:06

به گزارش تهران هوشمند  به نقل از نوداقتصادی، دکتر علی خاکساری، کارشناس خودرو و عضو هیات علمی دانشگاه علامه اظهار داشت: واردات هر گونه خودرو، چه نو و چه دست دوم به نفع همه اقشار مردم، اقتصاد، صنعت و محیط زیست است.

وی بیان کرد: اگر واردات منصفانه و با تعرفه مناسب انجام شود، حتما قیمت آن هم مناسب می‌شود. البته واردات باید رقابتی باشد و هر کسی از هر نقطه‌ای در جهان که بخواهد بتواند خودرو وارد کند.

این کارشناس خودرو گفت: اگر مثلا انحصار واردات خودرو به دست خودروسازان سپرده شود، نه تنها کمکی به بازار خودرو نمی‌کند بلکه یک جنایت رخ داده است.

خاکساری بیان کرد: قیمت خودرو در کشور ما ۲۰ برابر ارزش واقعی است و اگر امکان واردات خودرو با شرایط منصفانه و رقابتی انجام شود حتما قیمت خودروی داخلی به میزان واقعی خودش نزدیک می‌شود. بدترین خوردوی خارجی ۱۰ برابر از بهترین خودروی تولید داخل با کیفیت‌تر است.

وی افزود: قیمت واقعی خودرویی مانند پراید چیزی در حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون است و با واردات مدام و ادامه دار خودرو، می‌توان قیمت خودروی داخلی را به این ارقام نزدیک کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علامه بیان کرد: همچنین باید شرایط تولید خودروی شرکت‌های خارجی در داخل کشور بدون مشارکت ایران خودرو، سایپا و وزارت صمت هم فراهم شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;