بهترین ماشین جهان در سال 2022 انتخاب شد

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 19:49

آیونیک 5 هیوندای با تصمیم روزنامه‌نگاران حوزه خودرو به عنوان بهترین ماشین جهان در سال 2022 انتخاب شد. این ماشین همچنین توانست در بخش بهترین خودروهای برقی و همچنین بهترین خودرو از لحاظ طراحی، به مقام اول دست پیدا کند.

هرساله هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه بزرگ اتومبیل نیویورک، بیش از صدها روزنامه‌نگار از کشورهای مختلف دور هم جمع شده و بهترین ماشین جهان را انتخاب می‌کنند.

خودروهای مختلف از سراسر دنیا به سه شرط مجاز به رقابت هستند؛ اول اینکه حداقل به تولید انبوه 10 هزار دستگاه رسیده باشند، ثانیا حداقل به دو بازار بزرگ جهان راه پیدا کرده و در نهایت قیمت آن‌ها از خودروهای لوکس در کلاس خود کمتر باشد.

بهترین ماشین جهان در سال 2022 از بین 28 خودروی مطرح در جهان انتخاب شده است. هیوندای Ioniq 5 با اکثریت رأی داوران در صدر جدول و کیا EV6 و فورد موستانگ E-Mach در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. و اما عنوان بهترین ماشین لوکس جهان در سال 2022 با رأی داوران به مرسدس بنز EQS رسید. تویوتا یاریس کراس به عنوان بهترین ماشین شهری و آئودی E-Tron GT به عنوان بهترین ماشین اسپرت سال جاری انتخاب شدند.

آیونیک 5 در ایالات متحده با پیشرانه دو چرخ عقب (RWD) یا چهارچرخ محرک (AWD) عرضه شده است. هر دو مدل از پک باتری 77.4 کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند. محدوده پیمایش مدل (RWD) حدود 487 کیلومتر و محدوده پیمایش مدل (AWD) حدود 412 کیلومتر است.

مدل RWD دارای یک موتور در عقب با قدرت 225 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر است، حال‌آنکه مدل AWD علاوه بر این موتور، از یک موتور اضافی 74 کیلوواتی در قسمت جلو بهره می‌برد و در مجموع قدرت آن به 320 اسب بخار می‌رسد (با گشتاور 605 نیوتن متر).

بدین ترتیب شتاب صفر تا صد برای مدل RWD برابر با 7.3 ثانیه و برای مدل AWD برابر با 5.1 ثانیه است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;