نگهداری دلار در خانه غیر قانونی می شود

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

07 ارديبهشت 1403 ساعت 08:07

خریداران و فروشندگان ارز خارج از چارچوب قانونی و حتی معامله‌گران فردایی ارز نقره‌داغ می‌شوند و مراقب باشید که اگر دلاری در خانه دارید و آن را ثبت نکنید، ممکن است به‌ عنوان کالای قاچاق ضبط شده و شما به عنوان قاچاقچی ارز شناخته شوید.

به گزارش تهران هوشمند ، همشهری آنلاین نوشت: «رئیس مجلس قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به رئیس‌جمهور ابلاغ کرد. بر اساس ویرایش آخر این قانون که ۱۰ بهمن سال گذشته به تصویب مجلس رسید، شرایط جدیدی برای معاملات ارز، ورود و خروج آن به کشور و همچنین رفع تعهد ارزی صادرکنندگان پیش‌بینی و اعلام شده است.

طبق این قانون از این پس ورود ارز به کشور یا خروج ارز از کشور، بدون رعایت ضوابط اعلام‌شده شورای پول و اعتبار قاچاق قلمداد خواهد شد. به این ترتیب انجام معامله ارزی در کشور تحت هر عنوان نظیر خرید، فروش، حواله، معاوضه یا صلح، مگر آن که حداقل یکی از طرفین معامله، صرافی مجاز، بانک یا مؤسسه مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی باشد، به‌ عنوان قاچاق شناخته می‌شود و معاملاتی که با مجوز بانک مرکزی و در حدود ضوابط تعیین‌شده این بانک توسط اشخاصی نظیر واردکنندگان و صادرکنندگان و معامله‌گران در بورس‌های کالایی صورت می‌گیرد، قانونی خواهد بود. بر اساس قانون مصوب مجلس، معاملات فردایی ارز غیر قانونی و در حکم قاچاق خواهد بود زیرا هر گونه معامله ارز در صرافی یا غیر آن‌ که تحویل ارز و مابه‌ازای آن به روز یا روزهای آینده موکول شده ولی به تحویل ارز منجر نمی‌شود یا از ابتدا قصد تحویل ارز وجود نداشته است و قصد طرفین تنها تسویه تفاوت قیمت ارز باشد، جزو مصادیق قاچاق ارز خواهد بود. با اجرای ویرایش جدید قانون مقابله با قاچاق کالا و ارز نگهداری ارز بدون ثبت و اعلام آن در منزل هم غیر قانونی است زیرا این قانون می‌گوید: «ثبت‌نشدن معاملات ارزی در سامانه ارزی یا ثبت ناقص یا خلاف واقع اطلاعات مربوط به معاملات در سامانه توسط صرافی یا بانک دارای مجوز از بانک مرکزی و همچنین ارائه‌ندادن صورتحساب خرید معتبر با ارائه صورتحساب خرید خلاف واقع یا دارای اطلاعات ناقص به مشتری توسط صرافی، بانک هم قاچاق محسوب می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;