افزایش تقاضا برای مدل های 1401

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

09 فروردين 1403 ساعت 22:29

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، ضمن تاکید براینکه بازار خودرو برای مدلهای۱۴۰۰ همچنان آرام است، از زیاد شدن فاصله قیمت خودروهای مدل ۱۴۰۱ با ۱۴۰۰ و افزایش تقاضا برای خودروهای تولیدی سال جدید خبر داد.

سعید موتمنی در گفت‌وگو با خبرنگاران ، در رابطه با وضعیت اولین هفته بازار خودرو در سال جدید، اظهار کرد: طی چند روزی که از آغاز به کار بازار خودرو در سال جدید می‌گذرد، بازار همچنان آرام است و تغییر چندانی در قیمت خودروها با مدل ۱۴۰۰ دیده نمی‌شود اما در مقابل، فاصله قیمت بین محصولات تولیدی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ قابل تامل بوده است و اختلاف قیمت ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی دیده می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، تصریح کرد: علیرغم اینکه طی چند روز اخیر شروع به کار بازار بصورت رسمی، خریدار در بازار همچنان کم است اما تقاضا برای خودروهای با مدل جدید (۱۴۰۱) بیشتر است؛ همین افزایش تقاضا برای خرید خودرو با مدل ۱۴۰۱ و با توجه به اینکه تعداد خودروهای با مدل جدید در حال حاضر (نسبت به خودروهای مدل سال گذشته) کمتر است، منجر به ایجاد فاصله قیمت‌ها شده و قیمت خودروهای تولیدی سال جدید را افزایش داده است.

وی خاطر نشان کرد: بطور مثال پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با مدل ۱۴۰۰ در محدوده ۲۶۵ میلیون تومان قرار دارد اما مدل ۱۴۰۱ آن ۲۷۶ میلیون تومان قیمت دارد. پژو پارس ۱۴۰۰ حدود ۲۸۰ میلیون تومان و مدل جدید آن ۲۹۷ میلیون تومان قیمت دارد. باتوجه به اینکه از محصولات گروه خودروسازی سایپا تاکنون تنها کوییک فاکتور شده است، کوییک ۱۴۰۱ در محدوده قیمتی ۲۰۷ میلیون تومان قرار دارد، در حالیکه قیمت کوییک تولید سال گذشته ۱۹۷ میلیون تومان است اما قیمت سایر محصولات این خودروساز تغییر خاصی نسبت به قیمت‌های پایانی سال گذشته نداشته است.

موتمنی ادامه داد: همانطور که اشاره شد با توجه به اینکه هفته اول طی شد، خریدار بصورت قابل توجه برای خرید مراجعه نکرده اما متقاضی برای خرید مدل‌های ۱۴۰۱ وجود دارد.

وی برای هفته‌های پیش‌رو بازار پیش‌بینی کرد: در هرصورت این موضوع به عوامل مختلفی همچون خبرهای سیاسی- اقتصادی، میزان عرضه، نوسان ارز و.. بستگی دارد. چنانچه نوسان ارزی خاصی ایجاد نشود و عرضه به درستی صورت گیرد، مشکلی در بازار ایجاد نخواهد شد و بازار همچنان آرام خواهد ماند اما اگر نیاز بازار تامین نشود، شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;