افزایش خطر ابتلا به دیابت پس از ابتلا به کرونا

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

31 فروردين 1403 ساعت 11:39

یک مطالعه گسترده و جدید نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به دیابت پس از ابتلا به کووید-۱۹ به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

به گزارش تهران هوشمند و به نقل از آی‌ای، یک تحقیق گسترده نشان داده است افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند تا یک سال پس از ابتلا، احتمال بیشتری برای ابتلا به دیابت، به ویژه دیابت نوع ۲ دارند. در واقع طبق گفته محققان، احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ در افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند، ۴۰ درصد بیشتر است.

بر اساس این مطالعه منتشر شده در مجله Lancet Diabetes & Endocrinology، "زیاد العلی" محقق ارشد مرکز مراقبت‌های بهداشتی "سنت لوئیس" در میزوری و "شی" اپیدمیولوژیست این مرکز، سوابق مربوط به ابتلا به دیابت نوع ۲ پس از ابتلا به کرونا را بررسی کردند. این مطالعه بیش از هشت میلیون نفر از جمله ۱۸۰ هزار مبتلا به کووید-۱۹ را شامل می‌شد.

محققان مشاهده کردند که با افزایش شدت کووید-۱۹، خطر ابتلا به دیابت نیز افزایش یافته است. افرادی که بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده بودند یا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بودند، در مقایسه با افرادی که مبتلا به کووید-۱۹ نبودند و در بیمارستان بستری نشده بودند یا کارشان به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نکشیده بود، تقریباً چهار برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند.

این یافته‌ها با یافته‌های مطالعه دیگری در آلمان که نسبت به این مطالعه جدید، کوچکتر بود، مطابقت دارد.

"العلی" می‌گوید: این خطر، کوچک است، اما ناچیز و قابل چشم پوشی نیست، چرا که واضح است که ابتلا به کووید-۱۹ خطر ابتلا به دیابت را تا یک سال بعد افزایش می‌دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;