فنلاند خوشبخت ترین کشور جهان شد

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

08 ارديبهشت 1403 ساعت 05:08

براساس "گزارش جهانی خوشبختی / رضایت / سعادت"، "فنلاند" به عنوان خوشبتخت ترین کشور جهان انتخاب شد. این  برای پنجمین سال متوالی است که این کشور شمال اروپا بالاترین نمره را در این گزارش کسب می کند.

به گزارش تهران هوشمند ، این رتبه بندی در گزارش جهانی خوشبختی 2022 (World Happiness Report) آمده است. این گزارش زیرنظر سازمان ملل متحد تهیه و امروز جمعه منتشر شد.

ایران هم در رتبه 116 قرار دارد. کشور مالی در رتبه بالاتر از ایران است و بعد از رتبه ایران هم کشورهای اوگاندا و لیبریا قراردارند. بعد از فنلاند، این کشورها در رتبه های بعدی قرار داشتند. دانمارک، ایسلند، سوئیس و هلند، لوکزامبورگ، سوئد و نروژ.
اکثر این کشورها در شمال اروپا و در مجموعه اسکاندیناوی تعریف می شوند که به داشتن دولت رفاه مشهورند.

پژوهشگران در این بررسی موضوعاتی مانند تولید ناخالص داخلی، سطح حمایت های اجتماعی، میانگین عمر افراد، امنیت شغلی، احترام به آزادی های فردی، اجتماعی و مدنی، سطح فساد اداری و مالی و نظرسنجی های افکار عمومی را در نظر می گیرند.

محیط زندگی امن، نزدیکی به طبیعت، فراهم بودن خدمات اساسی و ضروری به عنوان عوامل سعادت و خوشبتختی مردم در فنلاند ذکر شده اند.

لبنان و افغانستان هم در انتهای این جدول هستند. فنلاند در این رتبه بندی توانست نمره 7.82 را از 10 کسب کند.
"گزارش سالانه سعادت /خوشبتختی" نشان می دهد کشورهای صربستان، بلغارستان، رومانی نسبت به سال قبل، رتبه خود را بهبود بخشیده اند و رتبه کشورهای لبنان، ونزوئلا و افغانستان تنزل یافته است.

آلمان و کانادا هم هر کدام با یک رتبه کاهش، در جایگاه 14 و 15 این گزارش قرار گرفتند. امریکا هم با 3 رتبه ارتقا در جایگاه 16 است. فرانسه نیز رتبه 20 را دارد. از دیگر قاره های جهان هم برزیل با کاهش 3 رتبه ای در رتبه 38، ژاپن با 2 رتبه ارتقا در رتبه 45 است. این کشورها هم این رتبه ها را دارند: روسیه 80 (کاهش 4 رتبه ای)، چین 27 (افزایش 12 رتبه)، هند 136 (ارتقا 3 رتبه).

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;