افت کیفیت هوای تهران در هفته سوم اسفند

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

07 ارديبهشت 1403 ساعت 15:31

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: تحلیل وضعیت آلودگی هوای شهر تهران در هفته سوم اسفند نشان می‌دهد کیفیت هوا نسبت به دو هفته نخست اسفند افت کرده است.

به گزارش تهران هوشمند سید محمد مهدی میرزایی قمی افزود: کیفیت هوا طی هفت سوم اسفند پنج روز قابل قبول و دو روز ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرد این درحالیست که کیفیت هوا در هفته پیش از بازه مذکور (۷ تا ۱۳ اسفند) دارای هفت روز قابل قبول بود. در هفته نخست نیز هوا شش روز قابل قبول و یک روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، طی هفته سپری شده، شرایط متنوع هواشناسی نظیر بارش‌ باران، وزش باد با سرعت مناسب و ورود گرد و غبار، منجر به شرایط کیفی متنوع در هوای پایتخت شد. طی دوره مورد بررسی، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون طی شش روز و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون در یک روز، آلاینده شاخص شهر بود.

میرزایی قمی تصریح کرد: در ساعات بعد از ظهر روز جمعه ( ۱۳اسفندماه) با افزایش سرعت باد و ورود گرد و غبار نسبتاً شدید به هوای پایتخت، با افزایش غلظت ذرات معلق روبرو بودیم و در نتیجه آن شاخص ۲۴ ساعته روز شنبه ۱۴ اسفند به لحاظ دو آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون بالاتر از حد مجاز قرار گرفت.

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طی هفته سوم اسفند، بیشترین شاخص آلودگی عدد ۱۱۶ در روز شنبه (۱۴ اسفند) و به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون رخ داد همچنین شاخص برخط کیفیت هوا در ساعت ۸ صبح روز شنبه (۲۱ اسفند) نیز با عدد ۶۷ در محدوده قابل‌ قبول بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;