بایدن دستور بررسی دلار دیجیتال و سایر خطرات ارزهای دیجیتال را صادر کرد

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

31 فروردين 1403 ساعت 02:38

بایدن به دولت ایالات متحده‌ی آمریکا دستور داد شرایط دلار دیجیتال و سایر خطرهای ارزهای دیجیتال را بررسی کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا فرمانی اجرایی را امضا کرد که به‌موجب آن دولت موظف است خطرها و مزایای ایجاد دلار دیجیتال بانک مرکزی و سایر مسائل مربوط به ارزهای دیجیتال را ارزیابی کند.رویترز می‌نویسد حکم بایدن وزارت خزانه داری و وزارت بازرگانی و سایر آژانس‌های مهم حوزه مذکور را ملزم می‌کند گزارش‌هایی درباره‌ی «آینده‌ی پول» و نقش ارزهای دیجیتال آماده کنند.

مقام‌های دولتی گفتند نظارت گسترده بر بازار ارزهای دیجیتال که ماه نوامبر به بیش از ۳ تریلیون دلار افزایش یافت، برای تضمین امنیت ملی و ثبات مالی و رقابت ایالات متحده‌ی آمریکا و جلوگیری از تهدید فزاینده‌ی جرایم سایبری ضروری است. دیلیپ سینگ، معاون مشاور امنیت ملی در امور اقتصادی، در مصاحبه‌ای با CNN گفت: «رشد ارزهای رمزنگاری‌شده انفجاری بوده است.»

او گفت که ارزها و دارایی‌های دیجیتال می‌توانند بر نحوه‌ی دسترسی مردم به بانک و ایمن‌بودن و محافظت از مصرف‌کنندگان دربرابر نوسان‌ها و اولویت دلار آمریکا در اقتصاد جهانی تأثیر بگذارند. برایان دیز، مدیر شورای اقتصاد ملی و جِیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید، در بیانیه‌ای اعلام کردند که این فرمان بخشی از تلاش برای ترویج نوآوری مسئولانه‌ای است که خطر مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران و مشاغل را کاهش می‌دهد. آن‌ها گفتند:

ما به‌وضوح می‌دانیم که «نوآوری‌های مالی» گذشته اغلب به‌نفع قشر کارگر نبوده است؛ زیرا نابرابری را تشدید کرده و ریسک مالی سیستمی را افزایش می‌دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;