سقوط 41 درصدی ارزش پول روسیه

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

09 فروردين 1403 ساعت 23:33

ارزش پول روسیه (روبل) به دنبال تحریم های غربی و جنگ این کشور علیه اوکراین، سقوط کرد.

به گزارش تهران هوشمند به نقل از منابع خبری، ارزش پول روسیه از زمان آغاز حمله به اوکراین (پنجشنبه گذشته) تاکنون 41 درصد سقوط کرد. همچنین از روز جمعه گذشته تا امروز، این کاهش 29 درصد بوده است.

براساس گزارش تهران هوشمند به نقل از اسکای نیوز عربی، ارزش روبل روسیه در مقابل دلار در معاملات آسیایی به میزان 41 درصد کاهش یافت و به رقم 119 روبل در مقابل یک دلار آمریکا رسید. روز پنجشنبه گذشته، هر دلار امریکا در مقابل 84 روبل روسیه معامله شد.

در یک ماه اخیر نیز ارزش روبل روسیه در مقابل دلار آمریکا 53 درصد کاهش یافته است.

در واکنش به این اتفاقات، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد مجموعه اقداماتی را برای حمایت از بازارهای داخلی در برابر تحریم های خارجی آغاز خواهد کرد. روز پنجشنبه و به دنبال آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، در همان روز، ارزش پول روسیه (روبل) در مقابل دلار بیش از 3 درصد کاهش یافته بود و همین موضوع باعث شد بورس مسکو فعالیت خود را متوقف کند. آمریکا و اتحادیه اروپا گفته اند تحریم های مالی شدیدی را علیه روسیه اجرا می کنند. این تحریم ها در واکنش به حمله روسیه به اوکراین اعلام شده اند. توقیف سپرده های بانکی روسیه در غرب، تحریم بانک های روسی، تحریم بانک مرکزی روسیه و حذف برخی بانک های روسی از سویفت از جمله این تحریم ها هستند. حذف بانک های اصلی روسیه از سوییفت به معنی ضربه به تبادلات مالی و بانکی روسیه با بانک های جهان خواهد بود.

امریکا و کشورهای هم پیمان غربی گفته اند تلاش می کنند با اعمال تحریم ها، بانک مرکزی روسیه را از استفاده از سپرده های مالی خارجی خود منع کند.

تحریم سوییفت به عنوان سلاح هسته ای مالی - بانکی توصیف می شود.
ایران هم در سال های قبل از شبکه سوییفت کنار گذاشته شده بود.

همچنین به دلیل تحریم های غربی، کار ابزارهای پرداخت بین المللی نیز در روسیه به زودی متوقف خواهند شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;