فیسبوک در جهت همسو شدن نام شرکت با اقدامات فعلی و آینده، نام خود را به Meta تغییر داد.
مدتی بود که اخبار و شایعاتی از تغییر نام یکی از بزرگترین شرکتهای حوزه فضای مجازی منتشر میشد. اما سرانجام امروز این حرف به واقعیت تبدیل شد و فیسبوک بهعنوان بخشی از یک تغییر بزرگ تجاری در برند خود، نام شرکتش را به متا (Meta) تغییر داد.
به گزارش تهران هوشمند به نقل از بیبیسی، این شرکت اعلام کرد از آنجایی که دامنه کاریش از رسانههای اجتماعی فراتر رفته و به حوزههایی مانند واقعیت مجازی (VR) گسترش یافته، بهتر است نام آن در برگیرنده عملکردهای مختلف آن باشد. باید اشاره کرد که این تغییر روی پلتفرمهای اختصاصی آن مانند فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ اعمال نمیشود و فقط شرکت مادر تأثیر میپذیرد.
این اقدام پس از اینکه مجموعهای از داستانهای منفی درباره شرکت مذکور منتشر شده بود، صورت میگیرد. فرانسیس هاوگن، کارمند سابق فیسبوک که افشاگریهایی درباره آن انجام داده، میگوید این شرکت «سود خود را نسبت به امنیت در اولویت قرار میدهد».
در سال ۲۰۱۵، گوگل نیز تغییراتی انجام داد و نام شرکت مادر خود را آلفابت گذاشت. البته این تغییرات زیاد به چشم کسی نیامد و صحبت زیادی از آن نشد. مارک زاکربرگ، رئیس فیسبوک، نام جدید این شرکت را در حالی اعلام کرد که از برنامههایش برای ساخت یک «متاورس» خبر داد. متاورس دنیای آنلاینی است که مردم اغلب میتوانند با استفاده از هدستهای VR وارد یک محیط مجازی شوند. کاربران این دنیا قادر خواهند بود در آن بازی کرده، کار کنند و حتی با یکدیگر ارتباط داشته باشند. او گفت که نام فعلی این شرکت نمیتواند «نمایانگر همه کارهایی باشد که امروز انجام میدهیم، چه رسد به برنامههایی که برای آینده داریم»، بنابراین باید تغییر کند.