گوگل ردیابی سیل و آتش‌سوزی را در تعداد بیشتری از کشورها ارائه می‌دهد

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

31 فروردين 1403 ساعت 18:43

ظاهراً گوگل قصد دارد سیستم ردیابی سیل و آتش‌سوزی خود در تعداد بیشتری از کشورهای جهان ارائه دهد.

با شروع فصل سیل در جهان، گوگل از هفته‌ی جاری سیستم پیش‌بینی و ردیابی سیل و هشدارهای مرتبط با آن را در ۱۸ کشور دیگر جهان ارائه خواهد داد و بدین‌ترتیب قابلیت مذکور برخی از کشورهای آفریقا، آمریکای لاتین و همچنین جنوب‌شرقی آسیا دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت. غول جستجوی اینترنت از این ابزارها را برای ارائه‌ی هشدار به مردم درمورد شرایط احتمال وقوع سیل ازطریق سرویس‌های نقشه و جستجوی خود استفاده می‌کند. شایان‌ذکر است این سیستم در سال ۲۰۲۱ بیش‌از ۱۱۵ میلیون هشدار مربوط به خطر سیل و آتش‌سوزی برای کاربران ارسال کرده است.

گوگل همچنین ابزار FloodHub را به‌طور جهانی ارائه خواهد داد. این سیستم با بهره گرفتن از هوش مصنوعی، وقوع سیل را در زمان و مکان‌های مختلف پیش‌بینی می‌کند.

گوگل درمورد گسترش خدمات ردیابی سیل در تعداد بیشتری از کشورهای جهان گفت:

امروز ما درحال گسترش سیستم پیش‌بینی سیل خود در ۱۸ کشور جدید در سرتاسر آفریقا، آمریکای لاتین و جنوب‌شرقی آسیا هستیم. علاوه‌براین از FloodHub رونمایی کرده‌ایم؛ پلتفرمی که پیش‌بینی‌های مربوط به احتمال وقوع سیل را به‌همراه زمان و مکان آن ارائه می‌دهد تا افرادی که درمعرض خطر هستند، از این مورد مطلع شوند و علاوه‌براین اطلاعات مهمی دردسترس سازمان‌های کمک‌رسانی و دولت‌ها قرار گیرد. گسترش این خدمات به‌لطف پیشرفت‌های اخیر ما در مدل‌های پیش‌بینی سیل مبتنی‌بر هوش مصنوعی، امکان‌پذیر شده است و ما متعهد هستیم که این خدمات را در سایر نواحی جهان نیز ارائه دهیم.

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;