شیائومی سیستم هشدار زلزله را به گوشی هایش اضافه کرد

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

10 فروردين 1403 ساعت 02:57

شیائومی در همکاری با آژانس‌های دولتی چین و اندونزی سیستم EEW را به شماری از گوشی‌های خود اضافه کرده تا کاربران پیش از رسیدن موج دوم، از بروز زلزله مطلع شوند. 

آن‌طور که رسانه‌ی رجیستر می‌نویسد،‌ شیائومی اخیراً سیستم هشدار زلزله را به شماری از گوشی‌های هوشمند خود اضافه کرده و روند اضافه شدن این قابلیت به گوشی‌های شیائومی، به‌صورت آزمایشی در اندونزی آغاز شده است. به‌نظر می‌رسد سیستم هشدار زلزله، نتیجه‌ی همکاری بین شیائومی با آژانس‌های دولتی چین و اندونزی است.

سیستم شیائومی که EEW (به معنی هشدار اولیه‌ی زلزله) نام دارد و روی دستگاه‌هایی ارائه می‌شود که مجهز به نسخه‌ی ۱۲، ۱۲٫۵ یا ۱۳ رابط کاربری MIUI هستند، «لرزش‌های نزدیک» را به کاربران ساکن در اندونزی که این قابلیت را فعال کرده‌اند هشدار می‌دهد.

شیائومی که امروزه یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در دنیا است و کاربران پرشماری بخصوص در ایران دارد، ادعا می‌کند سیستم EEW ازطریق بررسی سرعت امواج الکتریکی، تا پیش از رسیدن موج ثانویه‌ی زمین‌لرزه، «مدت‌زمان هشدار چند ثانیه تا ده‌ها ثانیه» ارائه می‌دهد. سرعت این امواج الکتریکی به‌طور طبیعی بسیار بیشتر از سرعت امواج ثانویه‌ی زمین‌لرزه است. کاربران ساکن در مناطقی که تحت تأثیر زمین‌لرزه قرار گرفته‌اند هشدار دیداری و شنیداری روی دستگاه خود دریافت می‌کنند. هشدار دیداری سیستم EEW شامل بزرگی زمین‌لرزه، زمان تخمینی فرا رسیدن و شدت زمین‌لرزه‌ی قریب‌الوقوع می‌شود.

سرویس EEW تنها زمانی هشدارها را به نمایش درمی‌آورد که زمین‌لرزه‌ای با بزرگی چهار و بیشتر براساس مقیاس شدت مرکالی اصلاح‌شده به‌وقوع بپیوندد. گفتنی است اندونزی جزو کشورهایی است که بیشترین آتشفشان‌های فعال دنیا را دارد و زمین‌لرزه‌های کوچک به‌طور معمول در این کشور رخ می‌دهد. همچنین به دلیل موقعیت اندونزی نسبت‌به کمربند لرزه‌خیز اقیانوس آرام، ساکنین این کشور مدام شاهد زمین‌لرزه‌های بزرگ نیز هستند.

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;