سود 6/5 میلیارد دلاری اپل از حذف شارژر و هدفون از جعبه های آیفون

پایگاه خبری و پرتال تهران هوشمند ، بهترین مرجع کسب خبر و درگاه های الکترونیک شهر تهران

04 ارديبهشت 1403 ساعت 20:46

براساس گزارشی جدید، اپل با حذف هدفون و شارژر از جعبه‌ی آیفون‌های خود، مبلغ هنگفتی درحدود ۶٫۵ میلیارد دلار در هزینه‌هایش صرفه‌جویی کرده است. 

وقتی مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای خبرهای مرتبط با اپل، ژوئن ۲۰۲۰ اعلام کرد که این شرکت قصد دارد شارژر و هدفون را از جعبه‌ی آیفون حذف کند، بسیاری از کاربران از این اقدام متحیر شدند. اپل اعلام کرد این اقدام به‌منظور حفاظت از محیط‌زیست انجام شده است. همچنین، اشاره کرد با کاهش ابعاد جعبه‌ی آیفون‌ها، اکنون در هر پالت حمل‌نقل مخصوص این محصول، می‌توان ۷۰ درصد دستگاه بیشتری قرار داد.

به‌گزارش تهران هوشمند به نقل از فون‌آرنا، قرار‌دادن جعبه‌های بیشتر روی یک پالت حمل‌ونقل به اپل اجازه می‌دهد که تعداد بیشتری گوشی را در یک زمان برای کاربران ارسال کند و درنتیجه، استفاده از جعبه‌های کوچک‌تر باعث خواهد شد انتشار کربن به‌طور سالانه تا دو‌میلیون تن کاهش یابد. در مقام مقایسه، می‌توان گفت با خروج پانصدهزار خودرو از جاده نیز دومیلیون تن کربن کمتری در سال تولید خواهد شد.

بااین‌حال، همه‌ بر این‌ باور نیستند که حدف شارژ و هدفون از جعبه‌ی آیفون فقط برای کمک به حفظ محیط‌زیست انجام شده باشد. این عده اعتقاد دارند دلیل سبز اپل برای این اقدام، درواقع به رنگ پول مرتبط است. شایان ذکر است که مدتی بعد شرکت‌های دیگری مثل سامسونگ نیز شارژر را از جعبه‌ی گوشی‌هایشان حذف کردند.

تهران هوشمندکپی رایت © 1397 کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
logo-samandehi
;